TEST KIEŁBAS GRILLOWYCH
- sprawdź co jesz!
TEST PARÓWEK
- sprawdź co jesz!
Żywienie dzieci
Nasze pociechy są naszymi skarbami. Dbamy o nie i chcemy, by nie zabrakło im niczego w życiu. Jednym z najważniejszych elementów prawidłowego rozwoju dziecka jest właściwa dieta, która jest nie tylko urozmaicona, ale także dostarcza istotnych składników odżywczych pomocnych w rozwoju naszego dziecka.
Czytaj więcej »Żywienie ludzi aktywnych fizycznie
Żywność dla osób uprawiających sport i o wzmożonym wysiłku fizycznym jest jedną z odmian żywności funkcjonalnej, bowiem tego typu żywność pokrywa specyficzne, zwiększone potrzeby żywieniowe na energię i składniki odżywcze.
Czytaj więcej »Żywienie seniorów
Pisarz Victor Hugo powiedział: „Po czterdziestce zaczyna się starość młodych, a po pięćdziesiątce młodość starych”. Coś w tym jest! O zasadach żywienia Seniorów więcej znajdziecie w tym rozdziale.
Czytaj więcej »Żywienie osób z nietolerancją laktozy
Nietolerancja laktozy polega na zaburzeniu tolerancji oligosacharydów przez niektóre osoby. Po wypiciu mleka cierpisz na bóle brzucha i biegunki ten tekst jest dla Ciebie.
Czytaj więcej »Żywienie w chorobie Hashimoto
Hashimoto jest chorobą autoimmunologiczną, w której tarczyca atakowana jest przez układ immunologiczny. W wielu przypadkach zmiany trybu życia, które wprowadzi chory wpłyną korzystnie na przebieg choroby.
Czytaj więcej »Żywienie osób z nietolerancją glutenu
Celiakia (glutenozależna enteropatia, choroba trzewna) to przewlekła choroba polegająca na nietolerancji glutenu – białka zawartego w ziarnach pszenicy i innych zbożach. Osób na diecie bezglutenowej w Polsce stale przybywa – sama celiakia występuje u 1% społeczeństwa.
Czytaj więcej »Żywienie dorosłych
Bertrand Saadi z Szirazu powiedział: „Najlepszy sposób zachowania zdrowia nie jeść gdy się nie chce i przestać jeść, gdy jeszcze jest chęć do jedzenia." Ale jeżeli już zdecydujemy się coś zjeść, to warto wiedzieć jak i co. W rozdziale tym znajdziecie pewne wskazówki.
Czytaj więcej »Jak zachować zielony kolor brokułów ?
Chciałabyś by brokuły na twoim talerzu były zawsze pięknie zielone ? Zobacz jak to zrobić !
Czytaj więcej »Jak zachować kolor czerwonego barszczu ?
Sezon buraczany w pełni. Jednak nieraz nasz barszcz gubi kolor, robiś się blady i nijaki. Co należy zrobić?
Czytaj więcej »Jak zatrzymać składniki odżywcze w ziemniakach?
Większość składników odżywczych ziemniaków znajduje się w skórce (90%) i tuż pod nią (9%). Dlatego warto zwrócić uwagę na ich obróbkę termiczną.
Czytaj więcej »Jak kulinarnie rozebrać świnkę ?
Dla nie wtajeminczonych przedstwiany profesjonalny podział tuszki wieprzowej wraz z opisem zastosowania kulinarnego. Czy wiecie, że tuszka wieprzowa składa się z 15 części ? Zerknijcie ...
Czytaj więcej »Jak przygotować bakłażana ?
Bakłażan lub oberżyną nazywamy psiankę podłużną (Solanum melongena). Jest to gatunek roślin z rodziny psiankowatych. Roślina ta ma także inne nazwy: gruszka miłosna, jajko krzewiaste i bakman. Warzywo popularne w kuchni śródzimnomorskiej.
Czytaj więcej »Czy ryby powinniśmy podawać dzieciom?
Wiadomo, iż ryby są źródłem cennych substancji dla młodego organizmu. Jednak jak się okazuje ryba rybie nie równa. Zatem które ryby podawać dzieciom a których unikać ?
Czytaj więcej »Czy dzieci powinny spożywać żywność witaminizowaną?
Żywność dedykowana dzieciom oferuje cały wachlarz witamin i składników mineralnych. Czy dzieci mogą je jeść bez ograniczeń? Na co muszą zwrócić uwagę rodzice?
Czytaj więcej »The Food Doctor
Brytyjski lider w sprawach żywienia, firma The Food Doctor - opracowała linię produktów ułatwiających organizowanie żywieniowego planu dnia. Wdrożył 5 produktów spełniających określone kryteria żywieniowe. Wśród produktów są: soja, mix fasolowy, nasiona i orzechy oraz mieszanka wyselekcjonowanych ziaren.
Producent: Food doctor
KeVita - gazowane napoje probiotyczne
KeVita to certyfikowane organiczne napoje gazowane z żywymi kulturami bakterii probiotycznych. Produkowane m.in. w smakach: Mojito, Lemon Cayenne, Kokos, Mango-Kokos, Truskawka-Acai-Kokos, Grejpfrut-Kokos, Cytryna-Imbir. Napój niskokaloryczny, bezmleczny, bezglutenowy, bez GMO.
Producent: KeVita; USA
Glowell - beauty drinks
Napoje o smaku malinowo- jaśminowym oraz grejpfrutu i liczi. Odżywiają i nawadniają skórę, pomagają walczyć z wolnymi rodnikami, produkt antystarzeniowy.
Producent: Nestle
Up & Go Liquid Breakfast: Vanilla Ice Flavor
Firma Sanitarium z Malezji proponuje Up & Go Liquid Breakfast: Vanilla Ice Flavor. Produkt dostarcza energii płynącej z protein oraz błonnika dietetycznego. Produkt wpisuje się w linię napojów niskokalorycznych bez dodatku konserwantów.
Producent: Sanitarium
Akcja "Gotuj lokalnie "
Rośnie popularność produktów regionalnych, zarówno w polskich domach, jak
i wśród profesjonalnych szefów kuchni. Również młodzi pasjonaci sztuki kulinarnej przekonali się, że polskie produkty lokalne są wartościowe – można przyrządzić je na wiele niestandardowych sposobów, łączyć smaki, przełamywać schematy i tworzyć nowe, oryginalne przepisy. W sobotę, 27 września br. odbył się finał programu „Gotuj lokalnie”, realizowanego przez Fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej, podczas którego to właśnie produkty regionalne odegrały główną rolę w zmaganiach o wygraną.
Smakowite otwarcie Atelier Smaku Joli Słomy i Mirka Tymbulaka
W dniu 17 czerwca 2014 roku FoodExpert.pl był gościem otwarcia Atelier Smaku - Joli Słomy & Mirka Trymbulaka. W pracowni kulinarnej serwowane są dania wegańskie i bezglutenowe. To kuchnia wypełniona aromatem ziół, przypraw i naturalnych składników. Miejsce kręcenia programów kulinarnych, szkoła gotowania oraz pracownia wytwarzania smakowitych autorskich specjałów. Zapraszamy na relację zdjęciową z otwarcia.
Czytaj więcej »VII edycja Międzynarodowych Targów Żywności Ekologicznej i Regionalnej NATURA FOOD
Międzynarodowe Targi Łódzkie
Warsztaty: Dodatki do żywności, aromaty, znakowanie produktów spożywczych w praktyce – interpretacja przepisów, wytyczne komisji europejskiej
Warszawa
VI Konferencja Naukowa "Fizjologiczne uwarunkowania postępowania dietetycznego"
Rogów
Pobierz plik PDF z regulaminem.
Właścicielem portalu internetowego: www.foodexpert.pl jest Spółka Nathusius Investments Sp. z o.o. (zwana: dalej „właścicielem Portalu”) z siedzibą przy ul. Powsińskiej 23/6, 02-920 Warszawa zarejestrowana pod numerem KRS 0000091187 o kapitale zakładowym 1 400 000 zł REGON 011639819, NIP 527-10-48-122; dokumenty spółki są przechowane w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego; formularz kontaktowy: www.nathusius.pl/kontakt ; telefon kontaktowy: (22) 651 79 34: (koszt połączenia według taryfy operatora)
§ 1
CEL I CHARAKTER PORTALU
Celem portalu internetowego foodexpert.pl (zwanego dalej „Portalem”), jest przekazywanie konsumentowi treści o charakterze informacyjnym dotyczące szeroko rozumianej żywności funkcjonalnej i żywienia.
Żywność może być uznana za funkcjonalną, jeżeli udowodniono jej korzystny ponad efekt odżywczy wpływ na jedną lub więcej funkcji organizmu. Wpływ ten ma polegać na poprawie stanu zdrowia oraz samopoczucia i/lub zmniejszaniu ryzyka chorób. Wpływ musi być odpowiednio udokumentowany naukowo. Jest wiele podejść naukowych i praktycznych do tego tematu.
W ramach Portalu są prezentowane następujące działy stanowiące łącznie pakiet wiedzy o żywności funkcjonalnej i żywieniu: ,,Nowe Produkty’’; ,,Temat Tygodnia’’; ,,Kompendium’’; ,,Wybrane produkty’’; „Aktualności”; ,,Dodatek Funkcjonalny’’; ,,Kategorie Produktowe’’; ,,Efekt Zdrowotny’’; ,,Producenci’’.
Treści zamieszczone na Portalu maja charakter informacyjny i nie mogą być traktowane jako wiążące zalecenia zdrowotne. W żadnym razie nie zastępują one porady lekarza bądź innego specjalisty z zakresu zdrowia czy żywienia.
Celem Portalu jest dostarczenie prawdziwej, obiektywnej, aktualnej i możliwie najszerszej informacji dotyczącej żywności funkcjonalnej. Właściciel Portalu dołoży wszelkich starań, aby treści prezentowane na portalu były prawdziwe i zgodne z prawem. Jednocześnie ze względu na zmieniający się dynamicznie stan wiedzy i nauki Właściciel zastrzega, iż dane umieszczone na Portalu mogą ulec zmianie jak również w pewnych wyjątkowych sytuacjach mogą być niezgodne z aktualnym stanem nauki.
Informacje dotyczące konkretnych produktów Właściciel Portalu uzyskuje z oficjalnych źródeł edytowanych przez producenta bądź dystrybutora (np. stron internetowych, materiałów PR) lub otrzymuje je bezpośrednio od producenta bądź dystrybutora produktów. Właściciel Portalu redaguje i edytuje powyższe informacje z najwyższą starannością oraz w sposób maksymalnie obiektywny. Właściciel Portalu ponosi odpowiedzialność za prawidłowość zamieszczenia opisów otrzymanych drogą opisywaną jak wyżej oraz /lub dostarczonych przez producenta bądź dystrybutora. Gdyby treści zamieszczone na Portalu według oceny użytkowników lub innych podmiotów zawierały informacje, które naruszają prawo bądź są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o poinformowanie o tym fakcie Właściciela Portalu. Zawiadomienia prosimy przesyłać przez formularz kontaktowy lub pisemnie na adres siedziby Właściciela portalu.
Wskazanie na konkretne produkty (opis, komentarze, badania etc.) znajdujące się na stronach Portalu nie mogą być uznane za rekomendacje lub sugestie Portalu.
Portal nie odpowiada za treść opinii czy interpretacje wyników badań przedstawionych przez poszczególne osoby i stanowią one indywidualne zdanie, opinie lub pogląd tych osób w danej kwestii. Przedstawione cytaty nie są też oficjalnym stanowiskiem Portalu w sprawie żywności funkcjonalnej.
Portal ze względu na poruszaną problematykę może zawierać opisy produktów nieprzeznaczonych dla dzieci bądź osób nieletnich (np. dotyczące napojowi energetycznych). Portal przeznaczony jest zasadniczo dla osób dorosłych.
§ 2
OCHRONAWŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
Wszelkie materiały (np. zdjęcia, prezentacje multimedialne, artykuły) zamieszczone na stronach Portalu podlegają ochronie na podstawie Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r.o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.2006 poz.90 nr 631).
Bez zezwolenia właściciela Portalu wolno nieodpłatnie korzystać z materiałów zamieszonych na Portalu (np. drukować) w zakresie własnego użytku osobistego, w szczególności w celu poszerzania wiedzy z zakresu żywności funkcjonalnej. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje również korzystanie przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.
Bez zezwolenia właściciela Portalu wolno także przytaczać materiały znajdujące się na Portalu w utworach stanowiących samoistną całości, jeżeli jest to uzasadnione wyjaśnianiem, analizą krytyczną, nauczaniem lub prawami gatunku twórczości.
Korzystanie z materiałów w granicach dozwolonego użytku możliwe jest pod warunkiem wymienienia imienia i nazwiska twórcy materiałów (autora) oraz źródła materiałów (Portalu).
Dozwolony użytek nie może naruszać normalnego korzystania z materiałów lub godzić w słuszne interesy twórcy bądź właściciela Portalu.
W przypadku wykorzystania materiałów w zakresie innym niż wymienione powyżej niezbędne jest uzyskanie stosownej zgody od autora oraz właściciela Portalu.
Wszystkie produkty i nazwy wymienione na Portalu są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.
§ 3
REKLAMACJE
Reklamację dotyczącą funkcjonowania strony Portalu www.foodexpert.pl należy przesłać przez formularz kontaktowy lub pisemnie na adres siedziby Właściciela Portalu.
Reklamacja zostanie rozpoznana w ciągu : 21.dni.
§ 4
WYMOGI TECHNICZNE
Aby móc korzystać z portalu internetowego www.foodexpert.pl należy korzystać z przeglądarek: Internet Explorer wersja 6.0 i wyższych, Mozilla Firefox 3.x i wyższych, oraz Opera 9.x.i wyższych wersjach.
Użytkownik aby moc przeglądać stronę internetową portalu www.foodexpert.pl musi mieć dostęp do sieci Internet oraz urządzenia pozwalającego na korzystanie z niej.
§ 5
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Regulamin portalu jest możliwy do pobrania i utrwalenia w formacie pdf. po kliknięciu zakładki Regulamin.
Zmiany postanowień Regulaminu będą publikowane na stronie zakładki Regulamin.
Każda wersja Regulaminu zostanie opatrzona u góry strony datą wejścia w życie, a poprzednie wersje będą dostępne do wglądu w archiwum Portalu
Warszawa 02.01.2013r.
W duecie Atelier Smaku
Zapraszam na wywiad z Jolantą Słomą i Mirosławem Tymbulakiem - propagatorami kuchni wegańskiej i bezglutenowej, autorami programów kulinarnych, projektantów i wydawców poradników kulinarnych.Właścicieli pracowni kulinarnej Atelier Smaku w Gdyni.
Czytaj więcej »2014-09-30
Juz wkrótce na półki sklepowe trafi świeza porcja zdrowia - Kukurydza Złocista Bonduelle ze Świeżych Zbiorów oraz Groszek Bonduelle ze Świeżych Polskich Zbiorów.
Czytaj więcej »2014-09-27
Hoop Polska przygotowała limitowaną edycję syropów Paola, wykorzystującą prozdrowotne właściwości owoców.
Czytaj więcej »2014-09-26
DrWitt Jabłko Witalność to połączenie 100 proc. soku z polskich jabłek i sześciu witamin wspomagających, ważną w okresie jesiennym, witalność.
Czytaj więcej »2014-09-24
Główny Lekarza Weterynarii w dniu 18 września br. wydał komunikat dotyczący wprowadzania na rynek produktów mięsnych i produktów rybołówstwa wędzonych tradycyjnie po 1 września 2014 r.
Czytaj więcej »2014-09-22
Hochland obchodzi dwudziestolecie obecności na polskim rynku i w związku z tym przystąpił do urodzinowej loterii konsumenckiej pod hasłem „Świętuj z nami 20 lat Hochland w Polsce”. 20 tys. zł dziennie na 20 lat Hochland przez 8 tygodni !. Zobacz szczególy promocji ... -
Czytaj więcej »2014-09-18
Owoce Mini kiwi, odmiany wyhodowanej przez naukowców Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie pojawiły się już w naszych sklepach. Produkt posiada wysokie wartośic odżywcze i unikatowy smak.
Czytaj więcej »2014-09-17
Firma Kupiec przygotowała lekką i pyszną propozycję z serii „Coś na Ząb” - Crunchy naturalne oraz o smaku pomarańczy i czekolady w nowej odsłonie z wysoką zawartością błonnika. To doskonała opcja na śniadanie czy lunch: wystarczy dodać mleko, kefir, jogurt albo ulubione owoce - i gotowe!
Czytaj więcej »2014-09-16
Na polskim rynku pojawiły się pyszne kiełbaski „Degustino”. Te pełne mięsa i smaku, konfekcjonowane przysmaki produkuje Chrzanowska Manufaktura Wędlin. W pierwszej kolejności do sklepów trafiły trzy tradycyjne smaki: kiełbaski podwawelskie, śląskie i białe. Wszystkie Degustino produkowane są wg domowych receptur, pasteryzowane jak weki od mamy i co ważne nie zawierają glutenu.
Czytaj więcej »2014-09-13
Właśnie rozpoczyna się kampania „Weź się za wołowinę”. To ogólnopolski konkurs kierowany do restauratorów, Chefów kuchni i konsumentów. Projekt ma na celu zwiększenie spożycia polskiej wołowiny na rodzimym rynku poprzez edukację konsumentów na temat m.in. jakości produkowanego mięsa, walorów smakowych oraz możliwości wykorzystania.
Czytaj więcej »2014-09-11
Ustawodawca unijny stworzył nowe obowiązki dla podmiotów z branży spożywczej dotyczce żywwności bezglutenowej. Nowe zasady sa ujęte w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 828/2014 z dnia 30 lipca 2014 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat nieobecności lub zmniejszonej zawartości glutenu w żywności.
Czytaj więcej »2014-09-09
Produkty z żurawiną były przedmiotem wielu badań, które miały wykazać wpływ zawartych w nich proantocyjanidyn na hamowanie adhezji bakterii chorobotwórczych zasiedlających drogi moczowe. W latach 2003-2008 Francuska Agencja Bezpieczeństwa Żywności przeprowadzała badania produktów z żurawiną i potwierdziła opisany wyżej związek przyczynowo-skutkowy. Jednak przeciwne zdanie na ten temat wyraził wtedy EFSA.
Czytaj więcej »2014-09-05
Dzieci z nietolerancją glutenu i na diecie eliminacyjnej nie muszą już rezygnować z ulubionych przysmaków. W ofercie Drosed, Specjalisty od drobiu, znajdziesz wyjątkowe parówki Smakowite z symbolem przekreślonego kłosa. Na ich bazie wyczarujesz wiele smakołyków dla swojego malucha.
Czytaj więcej »2014-09-04
Marka Wedel po raz kolejny świętuje Międzynarodowy Dzień Czekolady w centrum Warszawy i zaprasza do podziwiania dwumetrowego Pałacu Kultury i Nauki wykonanego w całości z 440 kg wedlowskiej czekolady!
Czytaj więcej »2014-09-04
Z okazji rozpoczecia rolu szkolnego Hochland rozpoczął nowa kampanię serów żotych plasterkowanych pod hasłem "Na litr mleka czasu szkoda, 4 plastry to wygoda! Kampania skierowana jest do dzieci oraz ich rodziców i ma na celu zwrócenie uwagi na zwiększenie udziału serów podpuszczkowych bogatych w naturalny wapń w diecie dzieci.
Czytaj więcej »2014-08-28
Według Inspekcji Handlowej co piąty produkt ekologiczny sprzedawany w Polsce nie spełnia wymagań. Przedsiębiorcy muszą liczyć się z karami.
Czytaj więcej »