Serwis www.foodexpert.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Zamknij

Kiełbasy grillowe

TEST KIEŁBAS GRILLOWYCH
- sprawdź co jesz!

Czytaj więcej »

Parówki

TEST PARÓWEK
- sprawdź co jesz!

Czytaj więcej »

Żywienie

  • Żywienie dzieci

    Nasze pociechy są naszymi skarbami. Dbamy o nie i chcemy, by nie zabrakło im niczego w życiu. Jednym z najważniejszych elementów prawidłowego rozwoju dziecka jest właściwa dieta, która jest nie tylko urozmaicona, ale także dostarcza istotnych składników odżywczych pomocnych w rozwoju naszego dziecka.

    Czytaj więcej »
  • Żywienie ludzi aktywnych fizycznie

    Żywność dla osób uprawiających sport i o wzmożonym wysiłku fizycznym jest jedną z odmian żywności funkcjonalnej, bowiem tego typu żywność pokrywa specyficzne, zwiększone potrzeby żywieniowe na energię i składniki odżywcze.

    Czytaj więcej »
  • Żywienie seniorów

    Pisarz Victor Hugo powiedział: „Po czterdziestce zaczyna się starość młodych, a po pięćdziesiątce młodość starych”. Coś w tym jest! O zasadach żywienia Seniorów więcej znajdziecie w tym rozdziale.

    Czytaj więcej »
  • Żywienie osób z nietolerancją laktozy

    Nietolerancja laktozy polega na zaburzeniu tolerancji oligosacharydów przez niektóre osoby. Po wypiciu mleka cierpisz na bóle brzucha i biegunki ten tekst jest dla Ciebie.

    Czytaj więcej »
  • Żywienie w chorobie Hashimoto

    Hashimoto jest chorobą autoimmunologiczną, w której tarczyca atakowana jest przez układ immunologiczny. W wielu przypadkach zmiany trybu życia, które wprowadzi chory wpłyną korzystnie na przebieg choroby.

    Czytaj więcej »
  • Żywienie osób z nietolerancją glutenu

    Celiakia (glutenozależna enteropatia, choroba trzewna) to przewlekła choroba polegająca na nietolerancji glutenu – białka zawartego w ziarnach pszenicy i innych zbożach. Osób na diecie bezglutenowej w Polsce stale przybywa – sama celiakia występuje u 1% społeczeństwa.

    Czytaj więcej »
  • Żywienie dorosłych

    Bertrand Saadi z Szirazu powiedział: „Najlepszy sposób zachowania zdrowia nie jeść gdy się nie chce i przestać jeść, gdy jeszcze jest chęć do jedzenia." Ale jeżeli już zdecydujemy się coś zjeść, to warto wiedzieć jak i co. W rozdziale tym znajdziecie pewne wskazówki.

    Czytaj więcej »

Porady kulinarne

Jak zachować zielony kolor brokułów ?

Chciałabyś by brokuły na twoim talerzu były zawsze pięknie zielone ? Zobacz jak to zrobić !

Czytaj więcej »

Jak zachować kolor czerwonego barszczu ?

Sezon buraczany w pełni. Jednak nieraz nasz barszcz gubi kolor, robiś się blady i nijaki. Co należy zrobić?

Czytaj więcej »

Jak zatrzymać składniki odżywcze w ziemniakach?

Większość składników odżywczych ziemniaków znajduje się w skórce (90%) i tuż pod nią (9%). Dlatego warto zwrócić uwagę na ich obróbkę termiczną.

Czytaj więcej »

Jak kulinarnie rozebrać świnkę ?

Dla nie wtajeminczonych przedstwiany profesjonalny podział tuszki wieprzowej wraz z opisem zastosowania kulinarnego. Czy wiecie, że tuszka wieprzowa składa się z 15 części ? Zerknijcie ...

Czytaj więcej »

Jak przygotować bakłażana ?

Bakłażan lub oberżyną nazywamy psiankę podłużną (Solanum melongena). Jest to gatunek roślin z rodziny psiankowatych. Roślina ta ma także inne nazwy: gruszka miłosna, jajko krzewiaste i bakman. Warzywo popularne w kuchni śródzimnomorskiej.

Czytaj więcej »

Świat dziecka

Czy ryby powinniśmy podawać dzieciom?

Wiadomo, iż ryby są źródłem cennych substancji dla młodego organizmu. Jednak jak się okazuje ryba rybie nie równa. Zatem które ryby podawać dzieciom a których unikać ?

Czytaj więcej »

Czy dzieci powinny spożywać żywność witaminizowaną?

Żywność dedykowana dzieciom oferuje cały wachlarz witamin i składników mineralnych. Czy dzieci mogą je jeść bez ograniczeń? Na co muszą zwrócić uwagę rodzice?

Czytaj więcej »

Fotoreportaże

Akcja "Gotuj lokalnie "

Rośnie popularność produktów regionalnych, zarówno w polskich domach, jak
i wśród profesjonalnych szefów kuchni. Również młodzi pasjonaci sztuki kulinarnej przekonali się, że polskie produkty lokalne są wartościowe – można przyrządzić je na wiele niestandardowych sposobów, łączyć smaki, przełamywać schematy i tworzyć nowe, oryginalne przepisy. W sobotę, 27 września br.  odbył się finał programu „Gotuj lokalnie”, realizowanego przez Fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej, podczas którego to właśnie produkty regionalne odegrały główną rolę w zmaganiach o wygraną.

Czytaj więcej »

Smakowite otwarcie Atelier Smaku Joli Słomy i Mirka Tymbulaka

W dniu 17 czerwca 2014 roku FoodExpert.pl był gościem otwarcia Atelier Smaku - Joli Słomy & Mirka Trymbulaka. W pracowni kulinarnej serwowane są dania wegańskie i bezglutenowe. To kuchnia wypełniona aromatem ziół, przypraw i naturalnych składników. Miejsce kręcenia programów kulinarnych, szkoła gotowania oraz pracownia wytwarzania smakowitych autorskich specjałów. Zapraszamy na relację zdjęciową z otwarcia.    

Czytaj więcej »

Wydarzenia

3 - 5 października 2014

VII edycja Międzynarodowych Targów Żywności Ekologicznej i Regionalnej NATURA FOOD

Międzynarodowe Targi Łódzkie

8 października 2014

Warsztaty: Dodatki do żywności, aromaty, znakowanie produktów spożywczych w praktyce – interpretacja przepisów, wytyczne komisji europejskiej

Warszawa

5 - 7 listopada 2014

VI Konferencja Naukowa "Fizjologiczne uwarunkowania postępowania dietetycznego"

Rogów

22 - 23 listopada 2014

Dni Alergii i Nietolerancji Pokarmowej

Stadion Narodowy

Aplikacja mobilna

Zapraszamy do ściągnięcia naszej aplikacji w wersji na tablety i smartfony.

Klient akceptuje naturalność

Wywiad z Panem Robertem Zarembą – Dyrektorem Zarządzającym firmy Wild Flavours Polska Sp.z o.o.

2013-12-05

Joanna Górska: Panie Dyrektorze, w jaki obecnie sposób rozwija się rynek napojów na świecie? Jak taki rynek się dzieli i jakie zauważa Pan trendy? I jak weń wpisują się napoje funkcjonalne?

Robert Zaremba: Jeżeli chodzi o rozwój napojów w wymiarze globalnym to najbardziej wrastającymi rynkami są rynki Afryki i Bliskiego Wschodu. W krajach tych wciąż jest bardzo duże zapotrzebowanie na szeroką gamę produktów, które tam jeszcze nie występują, a są ogólnie dostępne w innych częściach świata. Z analiz wynika, iż można  oczekiwać w tych regionach nawet dwucyfrowego wzrostu podaży.

Inne rynki światowe, to są to już rynki nasycone o ugruntowanych pozycjach dużych graczy i silnych przyzwyczajeniach konsumenckich. Tutaj  siłą napędową będzie rozwój tzw. napojów z wartością dodaną. Takie produkty nazywamy napojami funkcjonalnymi, ponieważ oprócz podstawowej funkcji czyli gaszenia pragnienia i dostarczania wody – wprowadzają do organizmu konkretną wartość dodaną. Widzimy szansę rozwoju takich nowości.

[J.G]  Jak można obecnie zdefiniować pojęcie naturalnych napojów funkcjonalnych? Co jest istotą tych produktów?

[R.Z] Jest to zależne od regionu. W krajach afrykańskich i arabskich jest duże zainteresowanie napojami z zawartością ekstraktów słodowych, które nie są poddawane procesowi fermentacji. Kierunek  smakowy zbliżony jest do piwa. Są to produkty słodkie skierowane do odbiorcy dorosłego często połączone ze smakami toffi, kakao, mocca etc, ale nie zawierające alkoholu.

W Europie, gdzie jak podkreśliłem mamy do czynienia z rynkiem nasyconym oraz tradycyjnymi napojami, producenci starają się zachęcić klientów do zwiększenia konsumpcji  poprzez zaoferowanie ciekawych innowacyjnych smaków. Często są to koncepcje łączące rożne kategorie napojów. Np. połączenie napojów energetycznych z sokiem lub  napoje z modnymi dodatkami tj: L-karnityną, żeń szeniem, guaraną, ekstraktem mate etc. W tym kontekście nie możemy zapomnieć o ofercie produktów pozbawionych konserwantów, opartych na naturalnych składnikach oraz o ciekawe dodatki. Również w produktach typu ice tea znajdziemy ciekawą ofertę napojów powstałych na bazie świeżo parzonej herbaty.

Warto także wspomnieć, iż rynek spożywczy rządzi się również prawami mody. I tak jak w modzie mamy dyktatorów trendów, którzy próbują wprowadzić na rynek produkt, który będzie modny. Takim trendem obecnie jest guarana w Ameryce Południowej, a w Stanach Zjednoczonych tymczasem popularne są napoje na bazie wody kokosowej.

Niestety pod tym względem w Europie panuje stagnacja. Próba dyktatu nie zawsze spotyka się z sukcesem. Mimo to producenci starają się „rozruszać” rynek. Przykładowo w Europie centralnej, w krajach niemieckojęzycznych, wdraża się napoje na bazie piwa, ale z dodatkiem różnego typu ekstraktów owocowych i aromatycznych. Wszystkie te działania mają pobudzić konsumpcję szczególnie w grupie osób dojrzałych. A ponieważ Europa starzeje się, to przybywa osób o określonych preferencjach smakowych, przyzwyczajonych do bardzo konkretnych składników.

Przykładem takiej sytuacji  jest rynek czeski. Rynek ten ewoluuje w kierunku napojów, które zawierają dodatkowe substancje do tz „Near Waters” czyli m.in. wód z dodatkiem witamin i substancji smakowo - aromatyzujących. Produkty te pozycjonowane są na półkach blisko wody. Rynek czeski jest ewenementem w tej dziedzinie, ponieważ wielkość produkcji jest podobna jak w Polsce, ale ilość konsumentów jest 4-krotnie mniejsza. Zatem, mimo iż poziom produkcji jest taki sam, to poziom akceptacji tego typu produktów jest inny.

[J.G.] Jak ocenia Pan rynek polski? Co jest przyczyną, iż produkty funkcjonalne rozwijają się w Polsce w tempie w jakim  widzimy?

[R.Z] Rynek polski jest obsługiwany głównie poprzez sieci handlowe i konsument niewiele ma do powiedzenia. Półką rządzą sieci handlowe i to one wybierają takie produkty, na których można wygenerować duże marże i znaleźć jak największa liczbę odbiorców. Bardzo ciekawym przykładem jest rynek napojów energetycznych, na którym panuje prawdziwa wojna cenowa pomiędzy głównymi producentami. W konsekwencji t to ona spowodowała drastyczny spadek cen i marż, i produkty te stały się mało atrakcyjne dla poszczególnych ogniw poczynając od produkcji, dystrybucji czy sprzedaży.

[J.G.] Czy widzi Pan zatem jakąś szansę dla innych produktów, ale na przykład o charakterze prozdrowotnym ?

[R.Z] I tu dochodzimy do sedna sprawy. Na rynku widać coraz częściej ewolucje pewnych linii produktowych. Przykładem jest linia napojów owocowych Frugo. Produkty te zawierają minimum 20% soku owocowego, o różnych profilach smakowych. Kategoria ta zaliczyła w ciągu ostatnich kilku lat ogromną dynamikę sprzedaży. Produkty te oprócz swojego składu cechuje też przynależność do produktów typu convienience, czyli wygodnych w użyciu czy przechowaniu. Klient ma do wyboru szereg rozpoznawalnych smaków poprzez owocowe kody kolorystyczne. Ta kategoria jest tak atrakcyjna, że także inni inne firmy dostrzegły w niej szansę na dynamiczny rozwój.

Sukces produktów Roko czy Frugo stał się inspiracją do dalszego poszerzenia tej kategorii w kierunku wzbogacenia receptur o wartości dodane. Wśród obecnie stosowanych dodatków funkcjonalnych znajdują się: naturalna kofeina, dodatek żeń-szenia,  melisy i granatu.

Aby wyjaśnić, w jaki sposób może rozwijać się dana kategoria posłużę się przykładem typowych produktów funkcjonalnych jakim są napoje marki Clic. W serii  występuje pięć produktów i każdy ma inną funkcje. Bazą dla tych produktów jest napój owocowy 20% z soków z różnych owoców, ale do każdego produktu dodano inny dodatek funkcjonalny. Przykładowo do wesji "Energy" – guaranę i kofeinę, Relax - ekstrakt melisy, Witalności – aloes, a do Calory burn – kofeinę i l- karnitynę. Każdy produkt zawiera witaminy z grupy B.

[J.G.]  Zatem stawiamy w rozwoju napojów funkcjonalnych także na naturalność?

[R.Z] Oczywiście. Naturalność świadczy o pochodzeniu i jest powszechnie akceptowana przez klientów. Generalnie jest to priorytet, jeżeli chodzi o współczesne postępowanie marketingowe. Naturalność jest postrzegana jako oferowanie zdrowych produktów i tego typu działania są wpisane w misję firmy Wild.

Druga istotna sprawa to fakt, iż naturalność  produktów świadczy o współpracy producentów z naturalnymi źródłami surowców np. z przemysłem agrarnym. I w związku tym klienci są w stanie zrozumieć fluktuację podaży i ceny. Rolnictwo wymaga żmudnej wielomiesięcznej pracy a na ostateczny efekt pozyskania surowców wpływa wiele czynników że wymienię chociażby pogodę czy występowanie szkodników. Na tym obszarze  musimy się liczyć również z ograniczeniem ilościowym – ten problem dobrze znany jest producentom żywności typu „ BIO”. Naturalność niestety kosztuje.

[J.G.]  Jak zatem obecnie tworzy się koncepcyjnie napoje funkcjonalne?

[R.Z] Przede wszystkim w kwestii wykorzystania elementu funkcjonalności musimy zastanowić się nad metodą, w jaki sposób możemy opisać dany produkt /linię i co chcemy dodać.  Mamy tym samym trzy metody postępowania. 

Pierwsza metoda polega na zastosowaniu dodatków, które są opisane przez EFSA. Jak wiemy EFSA przygotowała listę oświadczeń zdrowotnych do każdego pozytywnie zaaprobowanego składnika. Każdy składnik ma kilka  opisów możliwych do umieszczenia na etykiecie opakowania. Z kilku podanych przykładów możemy wybrać te, które pasują do koncepcji produktu. To jest bardzo dobra i wygodna droga, ponieważ mamy uporządkowany legalny wykaz bezpiecznych do stosowania substancji i zestaw zaaprobowanych oświadczeń zdrowotnych. Żaden kontrolny organ nie podważy zastosowanych oświadczeń na etykietach. Przyjęcie tej metody jest obarczone najmniejszym ryzykiem. Ale lista dodatków jest ograniczona.

Druga metoda jest metodą typowo marketingową, czyli polega na tym, że stosujemy dodatek, który powszechnie jest kojarzony z jakąś funkcją dodaną. Innymi słowy na liście EFSA taki składnik nie występuje, ale powszechnie jest postrzegany jako pozytywnie działający, np. żeń-szeń czy melisa. Jednak w tym przypadku należy stosować rekomendowane stężenia ilościowe składników. Dodatkowo pojawia się pewne ryzyko przy wdrażaniu takich produktów, bowiem organy kontrolne mogą zarzucić, iż producent wprowadza konsumenta w błąd, ponieważ nie ma podstaw naukowych i prawnych, które mówią, iż dany składnik ma konkretne właściwości.

Niemniej jednak w tym miejscu należy podkreślić, że jednym z ograniczników stosowania naturalnych dodatków do żywności jest raczej zbyt wysoka cena. Taki problem występuje na przykład przy stosowaniu dodatku błonnika. Innymi słowy, jeżeli chcielibyśmy dodać rekomendowaną żywieniowo ilość dodatków naturalnych do napojów to koszt wytworzenia takiego napoju byłby bardzo wysoki i produkt taki wskoczyłby od razu do klasy premium.

I w końcu trzecia metoda, gdzie producent przeprowadza badania kliniczne nad działaniem swojego produktu. Jest to trudna i najdłuższa droga, ale daje producentowi szansę na wyróżnienie się spośród innych producentów i wejście do ekskluzywnego klubu. Poziom skomplikowania tego typu badań jest różny, bowiem jeżeli chcielibyśmy zbadać wpływ produktu na utrzymanie niskiego poziomu indeksu glikemicznego to sprawa jest tutaj bardzo prosta, łatwa, szybka i tania do przeprowadzenia. Ale jeżeli chcielibyśmy zbadać stopień wpływu danego produktu na udar mózgu to tutaj sytuacja jest bardziej skomplikowana. Badania są kosztowne, długotrwałe i dyskusyjne, co do etyczności.

Podam przykład. Zaprawy z owoców czerwonych i herbaty zawierają dużo pozytywnie działających na nasz organizm antocyjanów. Niestety wdrażanie takich produktów jest bardzo trudne. Po pierwsze produkty te nie są na liście EFSA. Po drugie, mało kto rozumie co to za substancje, jakie pełnią działania. Możliwa do zastosowania jest tu jedynie metoda marketingowa. Ale w ten sposób tworzy się produkt premium, do którego w zasadzie trudno znaleźć odpowiednio opisaną funkcję. Taki produkt należałoby poddać badaniom klinicznym, aby uzyskać certyfikat odpowiedniego instytutu o prozdrowotnym charakterze. Metoda trudna, ale wyróżniająca danego producenta.

[J.G.]  Panie Dyrektorze, jeżeli dobrze rozumiem, takie badania kliniczne są prowadzone i na rynku znajdziemy produkty, które pełnią pozytywną rolę w naszym organizmie? Czy mógłby Pan podać nam jakiś ciekawy przykład?

[R.Z] Oczywiście. Jednym z takich produktów jest Fruit Up – naturalny słodzik z owoców. Produkt został przebadany pod kątem wysokości indeksu glikemicznego W wyniku badań dowiedziono, iż produkt ten cechuje się niskim indeksem glikemicznym, co zostało potwierdzone przez profesora J.Henriego - pracującego w Cambridge w Wielkiej Brytanii.

[J.G.]  Mam prośbę, czy mógłby Pan przybliżyć ten produkt. Jaka jest jego genealogia powstania i jak on działa na nasz organizm.

[R.Z] Może zacznijmy od tego, iż najbliższa i najbardziej korzystna żywieniowo jest dla nas  dieta pierwotna, która nie zawiera produktów wyekstrahowanych. Jednocześnie jest ona bardzo urozmaicona. Z kolei podawanie do naszego organizmu produktów wysokorafinowanych / oczyszczonych wprowadza ogromne spustoszenie w naszym metabolizmie. Nasz organizm nie jest bowiem dostosowany do spożywania takich produktów. Glukoza jest dla nas strategicznym materiałem, bowiem napędza ona nasz mózg oraz komórki dzięki czemu możemy prawidłowo funkcjonować przetwarzając energię, co pozwala nam funkcjonować fizycznie/mechanicznie i psychicznie. 

W przeszłości nasi przodkowie walczyli o przetrwanie i cały ich organizm w związku z tym był nastawiony na wchłanianie glukozy. Ale czerpali tą glukozę z produktów nieprzetworzonych. Nasz organizm w chwili obecnej jest atakowany zbyt dużą podażą glukozy pochodzącej z produktów wysoko przetworzonych. Niestety nasze ciało nie jest gotowe by wchłaniać ją z każdej postaci. Stąd podawanie jej w nadmiernej ilości jest dużym obciążeniem naszego układu trawiennego. Dlatego coraz częściej mówi się by powracać w pewnym stopniu do diety pierwotnej.

Aby to osiągnąć stosowane do zasilania organizmu węglowodany powinny być jak najbardziej złożone. Powinny być to mieszanki o szerokim spektrum węglowodanowym podane w umiarkowanych ilościach. Również pozbawianie organizmu węglowodanów w ogóle nie jest dobrą metodą i nasz organizm nie jest do takiej sytuacji przygotowany. Pozbawianie organizmu dostępu do węglowodanów powoduje, że energia jest pobierana z tłuszczów. To stanowi duże obciążenie dla organów wewnętrznych. Tego typu dieta jest oczywiście skuteczna i ludzie szybko się odchudzają, ale powoduje ona wiele niekorzystnych problemów zdrowotnych m.in. związanych z pracą trzustki i wątroby.

[J.G.] Analizując przemysł napojowy to tylko ułamek producentów oferuje coś, co mogłoby nawiązywać do tej diety pierwotnej, jeżeli chodzi o podaż węglowodanową.

[R.Z] To prawda. Swego czasu w USA rozpoczęła się szeroka kampania na temat niekorzystnego wpływu cukrów na organizm człowieka. Szczególnie dotyczyło to produktów z wysoką zawartością cukru przeznaczonych dla dzieci. W związku z takim problemem hiszpańskiemu oddziałowi firmy Wild przydzielono zadanie stworzenia produktu słodzącego wychodzącego na przeciw problemowi. Hiszpanie rozpoczęli prace nad stworzeniem produktu, który spełniałby te oczekiwania. Efektem ich pracy jest opracowanie receptury na naturalną mieszaninę wielocukrów pochodzenia roślinnego.

Proces jest czysty i poza składnikami wyekstrahowanymi z owoców nie ma żadnych dodatkowych substancji. Produkt nazwano „Fruit Up”. Jest to naturalny system słodzenia wyprodukowany z mieszanki klarownych owocowych koncentratów: jabłek, gruszek, winogron oraz strączków drzewa świętojańskiego. Produkt zachowuje pełną naturalność, co obecnie jest tak ważne dla klientów. Jest to jednocześnie produkt, który zawiera idealnie zbalansowane spektrum węglowodanów, odpowiednie zarówno dla szybkiego zastrzyku energii jak również dla jej długotrwałego dostarczania. Produkt zawiera m.in. poliole, (które przez niektóre źródła wymieniane są jako środki używane w leczeniu problemów metabolicznych tj. cukrzycy, oraz ich przewlekłych komplikacji) oraz oligosachardy. Jest to grupa złożona z glikemicznych (trawionych) i nieglikemicznych (nietrawionych) węglowodanów.

Produkt jest o tyle ciekawy, iż jednocześnie wzmacnia nutę owocowego smaku, ale przy okazji daje długotrwałe poczucie przyjemnej słodkości w ustach. Produkt ma także najniższy IG ze wszystkich naturalnych systemów słodzenia: 34, ale siła słodzenia jest podobna do cukru.

[ J.G.] I na koniec bardzo proszę o podanie, jakie jest zastosowanie tego produktu? 

[R.Z] Fruit Up® Premium jest optymalnym systemem słodzenia dla napojów typu Near Water, napojów z niskim  indeksem glikemicznym, napojów ziołowych, herbat Premium, szczególnie tam gdzie  chcemy podkreślić naturalność dodatków, napojów dla sportowców i tzw.  “akumulatorów energii” oraz produktów dla dzieci. Produkt może być tez używany jako naturalny słodzik stołowy w płynie. Przykładem niech będzie stołowy słodzik firmy Claypot o nazwie Sweet Steeve.

Bardzo serdecznie dziękuję za rozmowę.
Joanna Górska

==========================================

Wywaidu udzielił: Robert  Zaremba; Dyrektor Zarządzający Firmy Wild Flavours Polska  Sp.z o.o.  

ul. M.Flisa 4; 02-247 Warszawa

Tel. + 48 ( 22) 577 43 32 ; Fax: +48-22-577-4323
Mobile: +48-601-391721
e-mail: Robert.Zaremba@wild.de
www.wild.de

Styl życia

W duecie Atelier Smaku

Zapraszam na wywiad z Jolantą Słomą i Mirosławem Tymbulakiem - propagatorami kuchni wegańskiej i bezglutenowej, autorami programów kulinarnych, projektantów i wydawców poradników kulinarnych.Właścicieli pracowni kulinarnej Atelier Smaku w Gdyni.

Czytaj więcej »

Aktualności

Nowe limitowane linie warzyw od Bonduelle!

2014-09-30

Juz wkrótce na półki sklepowe trafi świeza porcja zdrowia - Kukurydza Złocista Bonduelle ze Świeżych Zbiorów oraz Groszek Bonduelle ze Świeżych Polskich Zbiorów.

Czytaj więcej »
Nowe prozdrowotne syropy od Paoli .

2014-09-27

Hoop Polska przygotowała limitowaną edycję syropów Paola, wykorzystującą prozdrowotne właściwości owoców.

Czytaj więcej »
Nowy "narodowy " sok od Dr Witt !

2014-09-26

DrWitt Jabłko Witalność to połączenie 100 proc. soku z polskich jabłek i sześciu witamin wspomagających, ważną w okresie jesiennym, witalność.

Czytaj więcej »
Produkty wędzone tradycyjne - co nas czeka ?

2014-09-24

Główny Lekarza Weterynarii w dniu 18 września br. wydał komunikat dotyczący wprowadzania na rynek produktów mięsnych i produktów rybołówstwa wędzonych tradycyjnie po 1 września 2014 r.

Czytaj więcej »
Urodzinowa loteria „Świętuj z nami 20 lat Hochland w Polsce”!

2014-09-22

Hochland obchodzi dwudziestolecie obecności na polskim rynku i  w związku z tym przystąpił do urodzinowej loterii konsumenckiej pod hasłem „Świętuj z nami 20 lat Hochland w Polsce”.  20 tys. zł dziennie na 20 lat Hochland przez 8 tygodni !. Zobacz szczególy promocji ...  -

Czytaj więcej »
Mini kiwi wyhodowana w SGGW już na półkach sklepowych

2014-09-18

Owoce Mini kiwi, odmiany wyhodowanej przez naukowców Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie pojawiły się już w naszych sklepach. Produkt posiada wysokie wartośic odżywcze i unikatowy smak.

Czytaj więcej »
CRUNCHY „Coś na Ząb” z wysoką zawartością błonnika marki Kupiec w jesiennej odsłonie !

2014-09-17

Firma Kupiec przygotowała lekką i pyszną propozycję z serii „Coś na Ząb” - Crunchy naturalne oraz o smaku pomarańczy i czekolady w nowej odsłonie z wysoką zawartością błonnika. To doskonała opcja na śniadanie czy lunch: wystarczy dodać mleko, kefir, jogurt albo ulubione owoce - i gotowe!

Czytaj więcej »
Nowe kiełbaski od Chrzanowska Manufaktura Wędlin

2014-09-16

Na polskim rynku pojawiły się pyszne kiełbaski „Degustino”. Te pełne mięsa i smaku, konfekcjonowane przysmaki produkuje Chrzanowska Manufaktura Wędlin. W pierwszej kolejności do sklepów trafiły trzy tradycyjne smaki: kiełbaski podwawelskie, śląskie i białe. Wszystkie Degustino produkowane są wg domowych receptur, pasteryzowane jak weki od mamy i co ważne nie zawierają glutenu.

Czytaj więcej »
Akcja „Weź się za wołowinę”?

2014-09-13

Właśnie rozpoczyna się kampania „Weź się za wołowinę”. To ogólnopolski konkurs kierowany do restauratorów, Chefów kuchni i konsumentów. Projekt ma na celu zwiększenie spożycia polskiej wołowiny na rodzimym rynku poprzez edukację konsumentów na temat m.in. jakości produkowanego mięsa, walorów smakowych oraz możliwości wykorzystania. 

Czytaj więcej »
Nowe prawo dla żywnosci bezglutenowej

2014-09-11

Ustawodawca unijny stworzył nowe obowiązki dla podmiotów z branży spożywczej dotyczce żywwności bezglutenowej. Nowe zasady sa ujęte w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 828/2014 z dnia 30 lipca 2014 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat nieobecności lub zmniejszonej zawartości glutenu w żywności.

Czytaj więcej »
Właściwości żurawiny pod znakiem zapytania ?

2014-09-09

Produkty z żurawiną były przedmiotem wielu badań, które miały wykazać wpływ zawartych w nich proantocyjanidyn na hamowanie adhezji bakterii chorobotwórczych zasiedlających drogi moczowe. W latach 2003-2008 Francuska Agencja Bezpieczeństwa Żywności przeprowadzała badania produktów z żurawiną i potwierdziła opisany wyżej związek przyczynowo-skutkowy. Jednak przeciwne zdanie na ten temat wyraził wtedy EFSA. 

Czytaj więcej »
Mięsne przysmaki dla małego bezglutenowca od firmy Dorset

2014-09-05

Dzieci z nietolerancją glutenu i na diecie eliminacyjnej nie muszą już rezygnować z ulubionych przysmaków. W ofercie Drosed, Specjalisty od drobiu, znajdziesz wyjątkowe parówki Smakowite z symbolem przekreślonego kłosa. Na ich bazie wyczarujesz wiele smakołyków dla swojego malucha.

Czytaj więcej »
Międzynarodowy dzień czekolady !

2014-09-04

Marka Wedel po raz kolejny świętuje Międzynarodowy Dzień Czekolady w centrum Warszawy i zaprasza do podziwiania dwumetrowego Pałacu Kultury i Nauki wykonanego w całości z 440 kg wedlowskiej czekolady!

Czytaj więcej »
Nowa kampania Hochlanda: Na litr mleka czasu szkoda, 4 plastry to wygoda!

2014-09-04

Z okazji rozpoczecia rolu szkolnego Hochland rozpoczął nowa kampanię serów żotych plasterkowanych pod hasłem "Na litr mleka czasu szkoda, 4 plastry to wygoda! Kampania skierowana jest do dzieci oraz ich rodziców i ma na celu zwrócenie uwagi na  zwiększenie udziału serów podpuszczkowych bogatych w naturalny wapń w diecie dzieci. 

Czytaj więcej »
Uwaga, co 5 produkt ekologiczny nie spelnia wymagań !

2014-08-28

Według Inspekcji Handlowej co piąty produkt ekologiczny sprzedawany w Polsce nie spełnia wymagań. Przedsiębiorcy muszą liczyć się z karami. 

Czytaj więcej »
[Regulamin][Kontakt]