Serwis www.foodexpert.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Zamknij

Kiełbasy grillowe

TEST KIEŁBAS GRILLOWYCH
- sprawdź co jesz!

Czytaj więcej »

Parówki

TEST PARÓWEK
- sprawdź co jesz!

Czytaj więcej »

Żywienie

  • Żywienie dzieci

    Nasze pociechy są naszymi skarbami. Dbamy o nie i chcemy, by nie zabrakło im niczego w życiu. Jednym z najważniejszych elementów prawidłowego rozwoju dziecka jest właściwa dieta, która jest nie tylko urozmaicona, ale także dostarcza istotnych składników odżywczych pomocnych w rozwoju naszego dziecka.

    Czytaj więcej »
  • Żywienie ludzi aktywnych fizycznie

    Żywność dla osób uprawiających sport i o wzmożonym wysiłku fizycznym jest jedną z odmian żywności funkcjonalnej, bowiem tego typu żywność pokrywa specyficzne, zwiększone potrzeby żywieniowe na energię i składniki odżywcze.

    Czytaj więcej »
  • Żywienie seniorów

    Pisarz Victor Hugo powiedział: „Po czterdziestce zaczyna się starość młodych, a po pięćdziesiątce młodość starych”. Coś w tym jest! O zasadach żywienia Seniorów więcej znajdziecie w tym rozdziale.

    Czytaj więcej »
  • Żywienie osób z nietolerancją laktozy

    Nietolerancja laktozy polega na zaburzeniu tolerancji oligosacharydów przez niektóre osoby. Po wypiciu mleka cierpisz na bóle brzucha i biegunki ten tekst jest dla Ciebie.

    Czytaj więcej »
  • Żywienie w chorobie Hashimoto

    Hashimoto jest chorobą autoimmunologiczną, w której tarczyca atakowana jest przez układ immunologiczny. W wielu przypadkach zmiany trybu życia, które wprowadzi chory wpłyną korzystnie na przebieg choroby.

    Czytaj więcej »
  • Żywienie osób z nietolerancją glutenu

    Celiakia (glutenozależna enteropatia, choroba trzewna) to przewlekła choroba polegająca na nietolerancji glutenu – białka zawartego w ziarnach pszenicy i innych zbożach. Osób na diecie bezglutenowej w Polsce stale przybywa – sama celiakia występuje u 1% społeczeństwa.

    Czytaj więcej »
  • Żywienie dorosłych

    Bertrand Saadi z Szirazu powiedział: „Najlepszy sposób zachowania zdrowia nie jeść gdy się nie chce i przestać jeść, gdy jeszcze jest chęć do jedzenia." Ale jeżeli już zdecydujemy się coś zjeść, to warto wiedzieć jak i co. W rozdziale tym znajdziecie pewne wskazówki.

    Czytaj więcej »

Porady kulinarne

Jak zachować zielony kolor brokułów ?

Chciałabyś by brokuły na twoim talerzu były zawsze pięknie zielone ? Zobacz jak to zrobić !

Czytaj więcej »

Jak zachować kolor czerwonego barszczu ?

Sezon buraczany w pełni. Jednak nieraz nasz barszcz gubi kolor, robiś się blady i nijaki. Co należy zrobić?

Czytaj więcej »

Jak zatrzymać składniki odżywcze w ziemniakach?

Większość składników odżywczych ziemniaków znajduje się w skórce (90%) i tuż pod nią (9%). Dlatego warto zwrócić uwagę na ich obróbkę termiczną.

Czytaj więcej »

Jak kulinarnie rozebrać świnkę ?

Dla nie wtajeminczonych przedstwiany profesjonalny podział tuszki wieprzowej wraz z opisem zastosowania kulinarnego. Czy wiecie, że tuszka wieprzowa składa się z 15 części ? Zerknijcie ...

Czytaj więcej »

Jak przygotować bakłażana ?

Bakłażan lub oberżyną nazywamy psiankę podłużną (Solanum melongena). Jest to gatunek roślin z rodziny psiankowatych. Roślina ta ma także inne nazwy: gruszka miłosna, jajko krzewiaste i bakman. Warzywo popularne w kuchni śródzimnomorskiej.

Czytaj więcej »

Świat dziecka

Czy ryby powinniśmy podawać dzieciom?

Wiadomo, iż ryby są źródłem cennych substancji dla młodego organizmu. Jednak jak się okazuje ryba rybie nie równa. Zatem które ryby podawać dzieciom a których unikać ?

Czytaj więcej »

Czy dzieci powinny spożywać żywność witaminizowaną?

Żywność dedykowana dzieciom oferuje cały wachlarz witamin i składników mineralnych. Czy dzieci mogą je jeść bez ograniczeń? Na co muszą zwrócić uwagę rodzice?

Czytaj więcej »

Fotoreportaże

Akcja "Gotuj lokalnie "

Rośnie popularność produktów regionalnych, zarówno w polskich domach, jak
i wśród profesjonalnych szefów kuchni. Również młodzi pasjonaci sztuki kulinarnej przekonali się, że polskie produkty lokalne są wartościowe – można przyrządzić je na wiele niestandardowych sposobów, łączyć smaki, przełamywać schematy i tworzyć nowe, oryginalne przepisy. W sobotę, 27 września br.  odbył się finał programu „Gotuj lokalnie”, realizowanego przez Fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej, podczas którego to właśnie produkty regionalne odegrały główną rolę w zmaganiach o wygraną.

Czytaj więcej »

Smakowite otwarcie Atelier Smaku Joli Słomy i Mirka Tymbulaka

W dniu 17 czerwca 2014 roku FoodExpert.pl był gościem otwarcia Atelier Smaku - Joli Słomy & Mirka Trymbulaka. W pracowni kulinarnej serwowane są dania wegańskie i bezglutenowe. To kuchnia wypełniona aromatem ziół, przypraw i naturalnych składników. Miejsce kręcenia programów kulinarnych, szkoła gotowania oraz pracownia wytwarzania smakowitych autorskich specjałów. Zapraszamy na relację zdjęciową z otwarcia.    

Czytaj więcej »

Wydarzenia

3 - 5 października 2014

VII edycja Międzynarodowych Targów Żywności Ekologicznej i Regionalnej NATURA FOOD

Międzynarodowe Targi Łódzkie

8 października 2014

Warsztaty: Dodatki do żywności, aromaty, znakowanie produktów spożywczych w praktyce – interpretacja przepisów, wytyczne komisji europejskiej

Warszawa

5 - 7 listopada 2014

VI Konferencja Naukowa "Fizjologiczne uwarunkowania postępowania dietetycznego"

Rogów

22 - 23 listopada 2014

Dni Alergii i Nietolerancji Pokarmowej

Stadion Narodowy

Aplikacja mobilna

Zapraszamy do ściągnięcia naszej aplikacji w wersji na tablety i smartfony.

Nowe trendy w napojach funkcjonalnych

Wypowiedź na temat rynku napojów energetycznych Konrada Subda, Prezesa Zarządu Krynicy Vitamin S.A.

2013-09-05

Coraz bardziej dojrzała branża napojowa upatruje możliwości wzrostu i inspiracji w tworzeniu rozwiązań z pogranicza dwóch lub większej ilości dotychczas osobno funkcjonujących segmentów produktowych. Oczekiwań konsumentów nie zaspokajają już tylko proste modyfikacje napojów poszerzane o kolejne warianty smakowe najbardziej popularnych owoców. Tradycyjne napoje są przykładowo wzbogacane o elementy funkcjonalne takie jak: witaminowe suplementy diety, substancje wspierające proces odchudzania, produkty pobudzające aktywność fizyczną czy intelektualną i wiele innych. 

Smaki, które przyciągają

Właściciele produktów brandowych, a także coraz częściej private label, zdecydowanie odważniej sięgają po egzotyczne smaki takie jak kokos, arbuz, poziomka. Widoczny jest również trend implementacji smaków popularnych koktajli dotychczas zarezerwowanych jedynie dla napojów alkoholowych. Przykładem segmentu soft drinkowego, w którym z powodzeniem implementują tego typu rozwiązania jest segment napojów energetyzujących.

Tradycyjny napój energetyczny o smaku tzw. tutti frutti coraz częściej zastępuje napój będący mieszanką kilku wersji smakowych i kategorii. Rokrocznie na rynki Europy trafia blisko 140 nowych napojów z kategorii „cross”. Czyli produktów trudnych do zdefiniowania, łączących ze sobą cechy napojów funkcjonalnych, soków i energetyków.

Prognozy rozwoju sprzedaży napojów energetycznych

Jak podają prognozy przygotowane dla Krynicy Vitamin S.A światowy rynek sprzedaży napojów energetycznych osiągnie w tym roku pułap blisko 9797,4 mln litrów. W ten sposób globalny rynek energetyków zanotuje 10,3% wzrost w porównaniu do roku 2012. W podziale geograficznym dominującą pozycję posiada Azja (40,2% całości wolumenu), region północnoamerykański (25,6%) i kraje zachodniej Europy (18,3%). Tuż za nimi plasuje się region Europy wschodniej (5,9%), Ameryki Łacińskiej (4,2%), Australii i Oceanii (2,2%). Ciągle słabo zagospodarowanym terenem pozostają obszary północnej Afryki i Bliski Wschód (łącznie 2,1%), w pozostałej części Afryki sprzedaje się 1,6% całości wolumenu.

Rozwój sprzedaży napojów energetycznych w Polsce

Z badań przygotowanych dla Krynicy Vitamin S.A wynika, że w 2013 roku na naszym rynku zostanie sprzedanych 144 mln litrów napojów energetycznych. Oczywiście jeśli postawimy się obok rynków Europy Zachodniej i Azji, nie jesteśmy dużym odbiorcą energetyków, ale nasz rynek rozwija się dynamicznie – podkreśla Konrad Subda, prezes zarządu Krynicy Vitamin S.A.  Jego zdaniem wzrost sprzedaży kategorii to też efekt zmieniających się upodobań Polaków, którzy coraz częściej szukają także innych doznań smakowych niż tradycyjne napoje energetyczne.

– W kwestii przenikania się kategorii chodzi po prostu o odświeżenie półki i zaproponowanie klientowi czegoś nowego. Klienci coraz częściej sięgają po napoje będące mieszankami różnych wariantów. Sieci widzą ten trend, stawiają więc na rozwiązania, które mogą poprawić rotację na półce bez znacznego efektu „kanibalizacji” podstawowego produktu. Jeszcze 2-3 lata temu najpopularniejszym napojem był klasyczny energetyk o smaku tutti frutti. Dziś coraz częściej smak to mieszanka wielu składowych, często z dodatkiem egzotycznych owoców czy smaków zarezerwowanych do tej pory dla drinków alkoholowych tak jak obecny hit sezonu – mojito – wylicza  Konrad Subda.

Według badań przeprowadzonych dla Krynicy Vitamin S.A. w 2011 roku do punktów handlowych w całej Europie trafiło 88 nowych energetyków o klasycznym smaku, w 2012 roku było ich 86. Jednocześnie w 2012 roku producenci wypuścili do sprzedaży łącznie 137 nowych energetyków o innych, często mieszanych smakach (dla porównania w 2011 roku było to 108 brandów). W 2012 roku na sklepowe półki trafiło 13 innowacyjnych napojów energetycznych o smaku tropikalnym (w 2011 r. było ich 4), 9 produktów dodających energii o smaku coli (w 2011 r. tylko 2 brandy) i 7 o smaku herbacianym (tylko 1 brand w 2011 r.).

Zmiany upodobań klientów w segmencie napojów energetycznych

– Ten ostatni przykład to osobny przypadek. Wśród konsumentów coraz powszechniejsza jest świadomość tego, że napój energetyczny równie dobrze może spełniać swoją funkcję jeśli zawiera naturalną teinę, czyli ekstrakt z herbaty. Jest po prostu traktowany jako zdrowszy i częściej wybierany przez kobiety. Rosnąca popularność tej kategorii to dobry dowód na przenikanie się kategorii. Napój herbaciany wcześniej zaliczany do orzeźwiających teraz coraz częściej wymieniany jest w kontekście energetyków. Równie dobre prognozy stoją przed sokami z funkcją energetyków.

Zdaniem Konrada Subdy ożywienie półki energetyków przez produkt segmentu „cross – category” to odpowiedź na oczekiwania klienta – Odbiorca jest wyraźnie znudzony tradycyjnym smakiem napoju energetycznego. Markety szukają nowości i nie boją się ryzykować wprowadzając na półkę nawet tak egzotyczny produkt jakim wydawać się może energetyk o smaku mojito. Jednak to właśnie odważna polityka przynosi efekty. Ten napój cieszy się dużym powodzeniem wśród klientów, mimo tego że smak zarezerwowany był wcześniej dla napojów alkoholowych – mówi Konrad Subda.

Styl życia

W duecie Atelier Smaku

Zapraszam na wywiad z Jolantą Słomą i Mirosławem Tymbulakiem - propagatorami kuchni wegańskiej i bezglutenowej, autorami programów kulinarnych, projektantów i wydawców poradników kulinarnych.Właścicieli pracowni kulinarnej Atelier Smaku w Gdyni.

Czytaj więcej »

Aktualności

Nowe limitowane linie warzyw od Bonduelle!

2014-09-30

Juz wkrótce na półki sklepowe trafi świeza porcja zdrowia - Kukurydza Złocista Bonduelle ze Świeżych Zbiorów oraz Groszek Bonduelle ze Świeżych Polskich Zbiorów.

Czytaj więcej »
Nowe prozdrowotne syropy od Paoli .

2014-09-27

Hoop Polska przygotowała limitowaną edycję syropów Paola, wykorzystującą prozdrowotne właściwości owoców.

Czytaj więcej »
Nowy "narodowy " sok od Dr Witt !

2014-09-26

DrWitt Jabłko Witalność to połączenie 100 proc. soku z polskich jabłek i sześciu witamin wspomagających, ważną w okresie jesiennym, witalność.

Czytaj więcej »
Produkty wędzone tradycyjne - co nas czeka ?

2014-09-24

Główny Lekarza Weterynarii w dniu 18 września br. wydał komunikat dotyczący wprowadzania na rynek produktów mięsnych i produktów rybołówstwa wędzonych tradycyjnie po 1 września 2014 r.

Czytaj więcej »
Urodzinowa loteria „Świętuj z nami 20 lat Hochland w Polsce”!

2014-09-22

Hochland obchodzi dwudziestolecie obecności na polskim rynku i  w związku z tym przystąpił do urodzinowej loterii konsumenckiej pod hasłem „Świętuj z nami 20 lat Hochland w Polsce”.  20 tys. zł dziennie na 20 lat Hochland przez 8 tygodni !. Zobacz szczególy promocji ...  -

Czytaj więcej »
Mini kiwi wyhodowana w SGGW już na półkach sklepowych

2014-09-18

Owoce Mini kiwi, odmiany wyhodowanej przez naukowców Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie pojawiły się już w naszych sklepach. Produkt posiada wysokie wartośic odżywcze i unikatowy smak.

Czytaj więcej »
CRUNCHY „Coś na Ząb” z wysoką zawartością błonnika marki Kupiec w jesiennej odsłonie !

2014-09-17

Firma Kupiec przygotowała lekką i pyszną propozycję z serii „Coś na Ząb” - Crunchy naturalne oraz o smaku pomarańczy i czekolady w nowej odsłonie z wysoką zawartością błonnika. To doskonała opcja na śniadanie czy lunch: wystarczy dodać mleko, kefir, jogurt albo ulubione owoce - i gotowe!

Czytaj więcej »
Nowe kiełbaski od Chrzanowska Manufaktura Wędlin

2014-09-16

Na polskim rynku pojawiły się pyszne kiełbaski „Degustino”. Te pełne mięsa i smaku, konfekcjonowane przysmaki produkuje Chrzanowska Manufaktura Wędlin. W pierwszej kolejności do sklepów trafiły trzy tradycyjne smaki: kiełbaski podwawelskie, śląskie i białe. Wszystkie Degustino produkowane są wg domowych receptur, pasteryzowane jak weki od mamy i co ważne nie zawierają glutenu.

Czytaj więcej »
Akcja „Weź się za wołowinę”?

2014-09-13

Właśnie rozpoczyna się kampania „Weź się za wołowinę”. To ogólnopolski konkurs kierowany do restauratorów, Chefów kuchni i konsumentów. Projekt ma na celu zwiększenie spożycia polskiej wołowiny na rodzimym rynku poprzez edukację konsumentów na temat m.in. jakości produkowanego mięsa, walorów smakowych oraz możliwości wykorzystania. 

Czytaj więcej »
Nowe prawo dla żywnosci bezglutenowej

2014-09-11

Ustawodawca unijny stworzył nowe obowiązki dla podmiotów z branży spożywczej dotyczce żywwności bezglutenowej. Nowe zasady sa ujęte w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 828/2014 z dnia 30 lipca 2014 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat nieobecności lub zmniejszonej zawartości glutenu w żywności.

Czytaj więcej »
Właściwości żurawiny pod znakiem zapytania ?

2014-09-09

Produkty z żurawiną były przedmiotem wielu badań, które miały wykazać wpływ zawartych w nich proantocyjanidyn na hamowanie adhezji bakterii chorobotwórczych zasiedlających drogi moczowe. W latach 2003-2008 Francuska Agencja Bezpieczeństwa Żywności przeprowadzała badania produktów z żurawiną i potwierdziła opisany wyżej związek przyczynowo-skutkowy. Jednak przeciwne zdanie na ten temat wyraził wtedy EFSA. 

Czytaj więcej »
Mięsne przysmaki dla małego bezglutenowca od firmy Dorset

2014-09-05

Dzieci z nietolerancją glutenu i na diecie eliminacyjnej nie muszą już rezygnować z ulubionych przysmaków. W ofercie Drosed, Specjalisty od drobiu, znajdziesz wyjątkowe parówki Smakowite z symbolem przekreślonego kłosa. Na ich bazie wyczarujesz wiele smakołyków dla swojego malucha.

Czytaj więcej »
Międzynarodowy dzień czekolady !

2014-09-04

Marka Wedel po raz kolejny świętuje Międzynarodowy Dzień Czekolady w centrum Warszawy i zaprasza do podziwiania dwumetrowego Pałacu Kultury i Nauki wykonanego w całości z 440 kg wedlowskiej czekolady!

Czytaj więcej »
Nowa kampania Hochlanda: Na litr mleka czasu szkoda, 4 plastry to wygoda!

2014-09-04

Z okazji rozpoczecia rolu szkolnego Hochland rozpoczął nowa kampanię serów żotych plasterkowanych pod hasłem "Na litr mleka czasu szkoda, 4 plastry to wygoda! Kampania skierowana jest do dzieci oraz ich rodziców i ma na celu zwrócenie uwagi na  zwiększenie udziału serów podpuszczkowych bogatych w naturalny wapń w diecie dzieci. 

Czytaj więcej »
Uwaga, co 5 produkt ekologiczny nie spelnia wymagań !

2014-08-28

Według Inspekcji Handlowej co piąty produkt ekologiczny sprzedawany w Polsce nie spełnia wymagań. Przedsiębiorcy muszą liczyć się z karami. 

Czytaj więcej »
[Regulamin][Kontakt]